Trött idag..

Idag har jag varit lite seg. men det är nog vädret som gör mkt, för att jag har sovit bra på nätterna :)
Även fast man är upp några ggr med dom och matar men det går bra.


Idag har det hänt lite små saker här :) va iväg å shoppade lite imorse medans dom små sov å pappa va hemma med dom :)
Jag köpte:

Ett överkast. Bild kommer senare
Byxor till dom små liven :)
Termos som behövs
Tvättsäckar så att det blir lätt att ta sig till och från tvättstugan om jag ska tvätta när jonathan jobbar lr nått :)
Gardiner till vardagsrummet
Lite mat till dom små och frukost grejer till oss

Sen kanske det inte va så mkt mer ja köpte..
inte som jag kommer på iaf


sen när ja va och handlade på willys alltså maten till dom små då, så jobbade mamma å hon slutade 12 så då hängde hon med hem hit.
fixade upp lite flyttkartonger som skulle upp.
Sen kom bror med, vi matade dom små sen ville han ut och gå en sväng med dom. Så vi klädde på de och lade dom i vagnen så fick han gå lite runt i kvarteret här :)
Han såg så stolt ut ^^



Sen åkte mamma efter ett tag, men bror stannade.
Vi fixade lite käk. Det blev tacos = Gott!


Fixade lite mer, sen for bror hem.
Jonathan och dom små lade sig och vila efter maten. Eller ah dom små sover ju nästan jämt men ändå^^
Sen när bror åkte så lade ja mig på soffan och kollade på tv, men det slutade med att jag oxå somnade.
Vaknade vid 6 tiden av att nellie pep lite, då va det mat dax då :)
Så böt blöja sen mat.

Efter att dom käkat så somnade dom som vanligt, sover nästan när dom äter med. Fattar inte hur man kan halvsova och äta sammtidigt:P ^^ men söt är dom iaf:D


Och nu har jag fixat massa här hemma och sånt och även hunnit mata de små en gång till.
och bytt till pyjamas på dom ^^

Sitter nu och kollar på tv och slappar, funderar på om man ska duscha ikväll eller imorn bitti ? Duschat varje kväll nu sedan vi kom hem från sjukan. Men håret står ju åt alla håll på morgonen när man vaknar. Så kanske tar de imorn istället :)


Imorn sker det mkt :) först vid 14 ska vi vara på sjukhuset och bli utskrivna eftersom att vi varit på permission över helgen bara. Men allt har ju gått bra så då blir vi utskriven imorn :)
Sen ska dom även vägas, spännande å se hur mkt dom ökat sen i torsdags :) men det märks att dom blir större iaf.
Sen efter att vi varit där så ska min farmor å farfar komma hit och hälsa på :) sen kommer stefan ( jonathans pappa) och hjälper oss att skruva upp saker :) som gardinstänger och sådant.
Skönt att få mer ordning här hemma.
Vill bara att soffan ska komma nu jag, och sedan att vi kan börja fixa nere i källaren.

Vi ska måla vitt där nere och sedan göra någon fondvägg :) sen ska soffan och fotöljerna som vi har nu ner dit och även jonathans gamla säng som blir gästsäng och en tv kommer även placeras där nere.

Men det måste ju fixas innan soffan hit upp kommer för annars blir det massa som ska täckas med plast å sånt oxå.
Sen ska vi även lägga in golv där nere med.
Det kommer bli fint när det är klart!


Nog om det, men fart blir det imorn iaf.
Sen på onsdag börjar jonathan att jobba 4 timmar. Han ska jobba 4 timmar om dagen i 2 månader för att få mer tid med dom små här hemma. Då får han vara hemma mer sammtidigt som vi får in mer pengar i månaden.
Det blir kanon!


Men nu får det räcka för idag, vet inte alls vad jag har skrivit känns det som.
Babblat om allt och inget.


Vi hörs folket!



Bye



Älskar min familj <3




Nellie <3




Emmelina <3



Alla mina älsklingar, bäst i världen är vad ni är <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback