Hemligheten som många vet om redan :P

Hemligheten som många vet,sett, hört om ..
Det var den 23/1-09 jag gjorde ett graviditetstest för att jag haft så många symtom på att jag kunde vara gravid, och det visade ett Ja.
Det visade sig alltså att jag var med barn och var helt chockad.

Tankarna gick fram och tillbaka om va som skulle ske va vi skulle göra.
Men vi bestämde oss för att behålla det, jag ringde till barnmorskan och skrev in mig och fick tid dit, det blev den 11/ 3 -09 och vi gick dit och tog blodprov, vägde in mig och sådant som man gör vid första mötet där.
Fick massa papper och sådant.

Vi bokade tid till ultraljud och vi fick 21/4-09 och magen hade vuxit fort under de veckorna som gått.
Då vi va hos barnmorskan var vi i vecka 14 trodde vi. så att jag skulle vara i 18 ungefär när vi skulle komma till ultraljudet.

Det blev den 21/4-09 Och det blev dags för det första ultraljudet, både nervös och spänd åkte vi dit och vilken fantastisk grej, att man kan se in i magen av att bara dra på utsidan:O
Men hon som undersökte med ultraljuds mojsen sa att hon skulle titta lite själv innan hon började att visa vad saker och sånt va, men det tog inte lång stund innan hon sa jag måste säga en sak till er:
- Och det är inte bara en ni väntar.


det va alltså tvillingar som vi väntade, vi hade haft dom aningarna eftersom att vi båda har tvillingar i släkten + att magen börjat växt så fort.
Vi fick i varje fall en liten chock när hon sa det till oss, men den lade sig efter någon dag.
Vi fick fina bilder från ultraljudet med oss hem :) dom sitter nu inramade på väggen i sovrummet :)

Så ja, vi ska bli föräldrar.
Vi fick BF(barnafödsel) 24/9-09

Dock eftersom att det är tvillingar så kommer dom nog att komma ut tidigare, det sa iaf våran barnmorska, för att det blir så trångt att det är vanligast att dom kommer ut i förväg.
Det är allstå inte så länge kvar för mig att ha dom i magen, 3-4 månader.

Vi va till barnmorskan den 28/4-09 och pratade lite och kollade vikt och sådant.
Vi ska dit igen den 10/6-09 alltså på min 20 års dag, och då skulle vi mäta magen och även lyssna på hjärtljuden.
Mysigt :D

Sen har vi ultraljud 3/7-09 igen :)




 

Här kommer det lite bilder från ultraljudet:




Denna bild kanske är lite otydlig, men de ligger en upptill och en undertill. Men man ser den som ligger överst mest. Huvudena är mot vänster.



 



På denna bild är det en av dom, man ser hela kroppen på den, ser en arm helt tydligt och benet som ligger böjt och allt :)



På denna bild så är båda med på bild, ena ligger under sen ligger en över men den ligger lite böjd eller hur man ska säga, den har iaf sitt huvud ovanför magen på den andra.



Och här är den andra ensam på en bild, även den är ganska tydlig på hur den ligger :)


Det va lite bilder från insidan av magen :)


På ultraljudet fick vi reda på att vi var i v17+4 dagar :)

Och det är ju 1 månad sen och 3 dagar så nu är vi i v22 + 2 dagar :)

Magen

Så såg magen ut Måndag 18/5-09



Det kommer ut en ny bild på magen snart igen ;D eftersom att det gått in i en ny vecka sedan jag knäppte denna bild!


Det kommer ut mer info om barnen och magen :) kommer skriva så mkt som jag kan!
Det sparkas iaf för fullt där inne nu! hihi



Magen om 1,5 vecka
Så ser det ut i min mage om 1,5 vecka!


Kommentarer
Postat av: josephine - mitt liv som sambo

weee va roligt :D snaaaaaaaaaaart din tur oxå

2009-05-24 @ 14:19:51
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: venna

oh shit, alla är verkligen med barn :P

kul me tvillingar, skulle ja med vilja ha =)

2009-05-24 @ 17:02:28
URL: http://venna.blogg.se/
Postat av: Tina

jag är så glad för eran skull gumman :)<3

2009-05-24 @ 20:00:03
URL: http://virro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback