Bakat :)

Nu har jag bakat :) det blev vinbärs/lingon kaka men istället för lingon eller vinbär som vi inte hade så tog jag i blåbär och hallon!
Får se hur det smakar, men det blir nog lika gott de :)

Jättelätt recept :) och gott!


2            ägg
2½ dl     strösocker
2½ dl     vetemjöl
75g        smält smör
1-2dl      vinbär, lingon eller vad tanken själv säger dig.

Gör så här:

Vispa ihop äggen och strösockret till porös smet, sedan har du i mjöl och vispar ner sedan i med smälta smöret och rör ihop.

Kom ihåg att smöra och bröda formen innan du har i smeten. Efter att du brödat den så häller du i smeten och sedan i med bär.

Ugnen ska vara på 200 grader i ca 25 min.


Den blir kanon god, pröva vet jag ;D



Fick receptet av min farmor :)


Snart blir det en prommis med vagnen sen blir det tvmys med kaka och vaniljsås med hjärtat :)


Vi hörs!


Älskar mina tre <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback