Sådär.. lite tid

fick lite tid att skriva nu, då dom små sover och jag orkar inte göra något annat än att sitta här. Helt slut efter denna helg.
I fredags började dagen 05,15 då nellie vaknade och så, sen gav jag henne mat och vi slöade en stund på soffan innan Emmelina vaknade.
När båda var vaken fick dom följa med mig ner i köket å sitta å titta på när jag gjorde smörgåstårtor till dopet :) Det verkar vara väldigt intressant :P

När dom va klar så kom jonathan hem, dags att käka nå, dags att klippa han m.m.
Sen kl 17,00 skulle vi befinna oss i högbo och duka i lars-hans gården inför dopet.
Och 19.30 skulle jag hunnit ätit hämtat min kusin maja här hemma och kommit fram till läkerol arena då det var Buddy Holly med Brolle Jr.. hur bra som helst var det, det höll på i 2.5 timme men drog ut lite på tiden. Vi gick iaf till skjutsen vid kvart över 10.
hem och fixa fram alla kläder å sånt som vi skulle ha med på dopdagen.

Sen blev det sängen så jag hade mkt att stå i på lördagen, vaknade vid 7 alla 4 här hemma. Jag började garnera tårtorna och sånt, jonathan åt frukost och matade dom små, sedan åkte han i väg å handla de sista som vi glömt.
Vi skulle befinna oss i högbo vid 11 tänkte vi då vi skulle fixa de sista där å sånt. Vi kom dit kvart över 11 eller något liknande.
Och då hade det varit full fart på oss sedan 7 och då började man bli lite små seg när man satte sig ner, men men de va bara att hålla igång. Kl 12,45 träffade vi prästen och bytte om på dom små å sånt, kl 13,00 började dopet, allt gick kanon fint :) dom var så snälla så.

Och dopet var kanon bra, så nöjd! med både präst,psalmer och sånger m.m. :)

Vid kvart i 2 kanske? så kom vi ner till lars hans gården för dopfika :) först smörgåstårta och dricka :) sedan blev det en maräng tårta efter det med kaffe å kakor!

När det var klart då började vi öppna presenter och det var inte lite paket heller :O
Tog ju sin lilla tid att öppna, men massa fint och bra fick vi :D
Och inte ett dugg som va lika varandra.  Den ni :P Annars brukar de kunna bli så.

Men nu kommer det lite bilder från dopet tänkte ja :)

Även emmelina har ett halsband med ett E. Och hennes tavla med födelsedag + vikt å sånt kommer snart :) den är under uppsyning, sömmerskan hann inte i tid :P

Och Hello Kitty bordet får vi en till stol till imorn då de va slut på lagret men finns hemma nu :)
Och det roliga är att vi fick allt vi önskade oss typ ;P hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback