Tror ni inte på f*n

Att fisken hoppade ut ur akvariumet då?
Jo för jag har en sambo som är livrädd för fisken, även jag är rädd för den.
Men andledningen till att den hoppade ut var jonathans fel ;P han skulle flytta "bongen" den vi öser ut vatten med till andra sidan så kommer han åt fisken på vägen och den blir livrädd.. det förstår jag med att den blir :P
Så den hoppar rätt ut på vardagsrumsgolvet och ligger å hoppar och sprattlar..
Just då står jag och håller i en slang som det rinner vatten ur, jonathan springer upp i soffan fortare än fortast... han säger att vi ska låta den dö..eller att jag ska släppa min slang och ta den, men vadå släpper jag den då sprutar det vatten överallt.Men det fattade itne jonathan, tror han hann säga det 5-6 ggr innan han fattade att han lära stänga av vattnet som jag svarat alla gånger... Han var nog i panik:P haha

Väntade några sekunder tills den hamnade i chock eller väldigt nära till döden så säger jag att jag tar den med hoven, och då börjar ju den så klart att hoppa igen, så säger åt jonathan att hämta en plastpåse så jag kan ta den med den å sen släppa ner den med.
Men till slut vart han så lugn att jag tror han nästan var helt borta, för då fick jag in den i hoven och släppte stillsamt ner han i vattnet så nu simmar han runt och är lycklig :D

Sen efter en stund satt jag och kollade in i akvariumet för att se om han rörde sig och sånt, då kommer han simmande till rutan och kollar mot mig typ.. Kändes som han tackade mig ;P haha känns löjligt att skriva att man tror han gjorde de, men det kändes som så :P haha


Nu sitter jag här och trökar medans jonathan är på match, måste fixa lite till med akvariumet när han kommer hem, lika bra att inte göra de nu för då kanske han smiter igen ;P haha lättare när man är båda hemma :) även om han kanske är till så stor hjälp eller vad tror ni ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback