Exakt 1 vecka sedan

som jag skrev här, men det kan jag berätta varför..

på  torsdags kvällen förra veckan började min resa som jag varit med om, jag fick ont i magen. Det vände som att vända på en handflata, de kom liksom bara.. skit ont fick jag, somnade ändå vi 9 p.g.a smärtorna, vaknade vid 12 och hade ondare än ondast, ringde då rådgivningen. Fick förklara hur jag hade ont och vart å sådär..
och vad jag ätit under dagen, dom trodde jag var förstoppade i magen p.g.a att jag ätit vitkol.

Jag fick tips om att ha något varmt på magen och även äta massa päron för de skulle sätta fart på magen, jag gjorde de och tills slut kunde jag somna.
Fredagens smärtor va bättre, men visst kom det lite värre smärta ibland å så där. Men de gick, jag och mamma var å storhandlade och grejjade.
Jag somnade bra på fredagkväll, men sen på lördagen fick jag ont igen, lika som på torsdag natt. Ringde rådgivningen igen och fick då en tid på kvällen där. Skulle dit kl 20.00, Så då va det bara å fixa barnvakt eftersom att dom små sover då. Så min mamma och pappa kom hit :)

Efter att tagit lite prover på Södertulls HC så fick jag besked om att dom skickat remiss till sjukhuset och ja skulle in på engång, sen dess har jag legat där. kom hem igår vid lunch.

Jag fick ta massa prover och skit till och med graviditets test :P men proverna visade inge speciellt... men på måndagen efter många dagars ont i magen frågade dom mig om jag ville åka hem å vänta på att smärtan skulle gå över eller om jag ville göra titthåls operation. Jag valde titthåls operation så att jag fick veta vad det var, då hittade dom en inflammerad blindterm. Så den fick åka ut.

Och här sitter jag nu hemma i soffan och är sjukskriven.. får inte bära eller något sånt på 3  veckor, och jag har ett stort snitt i magen + två hål från titthålen...

Men det är ju bäst så, det går ju över, men ont gör de kan ja ju säga!

Jaja nu är det bara att ta det lugnt framöver, får knappt gå nå, typ lite då och då.. inga längre sträckor.. blir så rastlös i kroppen :(
Men bara att stå ut de... blir bra snart :)

 


Kommentarer
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]

Men när jag fick blindtramen så ringde min mamma in åsså frågde dom om jag hade ont när jag höjde höger ben mot magen vilket jag hade. Då fick jag komma in för operaion direkt :S



Men visst är det faschinerande hur det funkar :)

2010-09-23 @ 13:36:27
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback