Jag behöver lite tips

Jag behöver lite tips om vad jag kan instruera mina gruppmedlemmar i för något på ämnet pedagogiskt ledarskap.
Om ni inte vad ordet instruera betyder så kan jag förklara det... det betyder alltså att jag ska undervisa,leda,lära mina klasskompisar som jag hamnat i samma grupp som. I något som jag tror att dom inte kan + att det helst ska vara så att dom oxå kan prova på det.

Jag ska alltså visa något för några i klassen. 2 killar och 2 tjejer. Helst något som båda delarna kanske tycker om... hmm det är svårt.
Läraren sa exempel på att typ visa hur man knyter en sko bäst och sådant, Men det känns tråkigt på något sätt.

Jag har en liten plan på att man kan typ visa hur man gör en fiskbensfläta. Men då kommer den frågan ? Det tror inte jag killarna kanske tycker är så roligt. Kanske inte tjejerna heller för den delen. Men jag har nu skrivit ihop hur man gör och sådant för vi ska även lämna in en skriftlig redovisning. Så det ända jag behöver göra nu är att göra en fläta hemma och knäppa kort på i steg och lägga in i den mappen till läraren.
Och jag har även en lösning på hur klasskompisarna ska kunna pröva detta då jag har löshår ligger hemma. Det kan man ta med sig och låta dom fläta i. Eller vad tycker ni ?

Jag känner att jag kanske ska byta lite inriktning.. men det ska ju sammtidigt vara något som är lätta att ta med sig så att dom kan testa att göra, det ska även vara lätt för mig att förklara skriftligt + att jag helst själv nu ska veta hur man gör det. Det gör ju oxå saken mkt enklare.


En svår grej.. detta ska vara klart tills på onsdag nästa vecka då vi ska ha redovisningen... En sak att klura på med andra ord...!


Hjälp mig med tips :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback