Halva veckan

Halva veckan har gått nu.  Imorn är det data sen matte på kvällen. Sen på fredag är det engelska. Har plugg att göra som att plugga engelska så att jag kommer in på det jag vill i höst. :) Hoppas på det iaf ;)

Men men nog om det, tänkte ta upp om tragiska olyckan som hände förra veckan med 3åringen på dagiset i järbo som gick bort p.g.a sin hjälm. Vissa säger att barnet hade det där säkerhetsspännet på hjälmen och vissa säger att han inte hade det. Hmmm vi hade iaf köpt hjälmar åt tjejerna på måndagen och denna olycka inträffades på tis lr onsdag. Och vi köpte de där hederliga hjälmarna som alltid hängt med, men efter denna olycka skett så har det kommit bestämmelser på att barnen måste ha grönt spänne på sina hjälmar. Så vi behöver köpa nya åt tjejerna nu, inte för att vi köpte de andra i onödan för man kan ju andvända dom när man ska åka skridskor och sådant sen men massa pengar som inte behövts läggas ut om vi väntat nån dag till innan vi köpt hjälm. Suck!

Hjälmarna vi köpte kostade 229 kronor styck och nu ska vi köpa en anna hjälm som kostar 349 kr styck. Det är typ 700 spänn på bara hjälmar till dom på 1 och samma månad. Men det är för deras bästa :D så det är bara att göra men blir lite "sur" på mig själv att vi inte hade cykelhjälmarna några dagar på dagis och köpte andra sen. Men man kan inte se in i framtiden ;P så det är bara att acceptera.

Näe nog om det, tråkigt för familjen det tragiska hände för :( Lider med er!


Nu sitter jag här hemma i det tysta, jonathan behövde jobba över för att det hade rasat något inom datanätet. Och tjejerna sover. Och jag har pluggat så det är klart. Hmm vad ska man göra? Hänga tvätt vet jag att jag ska göra. Och träna har jag redan gjort idag, men kanske ska dra lite situps nu på kvällen med ? Men är så sjukt mätt :P haha



NU känner jag att det blev väldigt mycket text... ;P så skriver inge med nu.. ses imorn ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra, Colins mamma

Ush jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på olyckan. Jag är så rädd att något händer med Colin då han är på dagis. Dock skulle jag aldrig sätta på Colin en hjälm utan grönt spänne dom hade de reglerna på dagis då jag tog hand om mina syskon så viste det innan. Hörde många som pratade om hjälmar idag på öppna att dom måste köpa nya.

2011-03-16 @ 20:05:42
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner en som är vän med förskolepersonalen på dagiset som jag pratat med. Han hade tydligen haft en vanlig kockey hjälm på sig med sådant spänne med en "knapp".



Sen så borde ni få lämna tillbaka dom där första hjälmarna med fel spänne. Visste inte ens att man kunde köpa med spännen som inte löser ut.



På min dotters hjälm är det ett vitt spänne, men det funkar som det gröna. Det stod till och med när jag köpte den att det var ett sådant spänne.



Har du provat att dragit hårt i var sida om spännet på dom första hjälmarna? Åker det isär efter ett hårt ryck så är dom "godkännda" endå.

2011-03-16 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback